17 Mart 2007

Şiir..

Aslında pek sevdiğim söylenemez edebiyatın bu dalını, ama herkes gibi beni de etkileyen 3-5 şiir vardır.. Bunlardan en en en özeli Tahirle Zühre Meselesi.. Tüm üniversite yaşantım boyunca çalışma masamın üstünde durdu bu şiir, dara düştüğümde okurdum ve içimi rahatlatırdı.. Bu aralar Nazım Hikmet'in hayatını anlatan film Mavi Gözlü Dev'in gazetelerdeki haberlerini gördükçe 14-15 yıl önceki günlerim geldi aklıma.. Şimdilerde çok güzel bir el yazısıyla yazılmış, yıllarca masamı süsleyen Tahirle Zühre Meselesi'ni arıyorum evde, kesin atmamışımdır, çıkar bir köşeden..

TAHİRLE ZÜHRE MESELESİ

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
Hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
Bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte yani yürekte.
Meselâ bir barikatta dövüşerek meselâ kuzey kutbunu keşfe giderken
Meselâ denerken damarlarında bir serumu ölmek ayıp olur mu?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
Seversin dünyayı doludizgin ama o bunun farkında değildir
Ayrılmak istemezsin dünyadan ama o senden ayrılacak
Yani sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?
Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.

Seni seviyorum aşkım..

6 yorum:

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Çooooookkk güzel bu şiir çoooookk.:) Bir yılbaşı gecesi, çok sevdiğim can dostum Tahir'in bana hediye ettiği kitabın ön sayfasına yazdığı şiir bu. Ağlattın beni sabah sabah. Öpüyorum seni.
(Tahir nerelerdesin sen be.)

BoriPori dedi ki...

aaaaa, ağlayasınız diye yazmadım Fikrimince, üzüldüm bak:(Benim de arada düşündüğüm eski dostlarım olur, nerede olduklarını merak ettiğim.. Tahir'i bulursun inşallah..sevgiler:)

Sanem dedi ki...

Benim de cok siir sevdiğim söylenmez ama vardır böyle üç beş şiir aklımdan cıkmayan, bu da gerçekten çok güzel..
sevgiler

Adsız dedi ki...

Birtanem, iyiki seninle evlenmişim.
Seni çok ama çok seviyorum.
BORAZ

Annelog Atölye dedi ki...

Ben de bu şiiri okumayalı yıllar olmuş Ebruş. Gerçekten çok güzel.
Boraz'a da selamlar burdan:)))

Adsız dedi ki...

Ne güzel şiir bu:) Ben de dün Nazım
'dan bir şiir koydum bloga, bunu da ekleyeyim peşine olur mu?
Benim canım arkadaşım...