25 Mart 2008

Silivrim Kaymaaaaaaakkk



Almaata'ya yeni geldiğimiz sıralarda beni en çok şaşırtan marketlerdeki süt ve süt ürünlerinin inanılmaz çok ve çeşit olmasıydı.Daha önceki Orta Asya maceramızdan (1996-2001 arası Aşkabat'ta yaşamışlığımız var ya) hiç alışık olmadığımız bir görüntüydü bu benim için. Mesela sütler burada yağ oranlarına göre satılıyor, %1'den başlıyor %6 ya kadar devam ediyor, aynı şekilde meyveli yoğurtlar sonra peynirler.. Oysa Türkiye'de bile en fazla az-orta-tam yağlı olarak üçe ayrılır süt ürünleri, haaa bir de light olanlar var..Amma velakin hepimizin sofrasından eksik olmayan bildiğimiz sıradan yoğurt yok! Yaw nasıl olur, memleket yoğurdun envayi çeşidiyle kaynarken bizim güzelim yoğurdumuz nasıl olmaz? Hem canım bunca Türk yaşıyor burada, biri de akıl edememiş mi bu işin üretimine soyunmak? Yok vallahi gelmemiş ya da benim gibi akıl eden varsa da düşüncesinde kalmış sadece:)


Siz benim yok dediğime bakmayın tabii, Ramstore'a uçak kargo ile geliyor ayda 1-2 kez ancak 8000 Türk'ün yaşadığı bir şehirde tabiri caizse yağmalanıyor gelen yoğurtlar, tabi bir de fiyatı Türkiye'de almaya alışık olduğumuzun en az 2-3 katı gibi.. Bizim gibi yoğurt seven (haftada en az 3 tane tava yoğurdu yeriz ayıptır söylemesi) bir aileye yapılır mı bu beee, çocuklar bile dumura uğradılar, anneeeeee yoğurt yok mu bu yemeğin yanına diye:( Dedim bu iş böyle olmayacak, iş başa düştü!


Tam ne yapsam da kendi yoğurdumuzu evde yapsam diye düşünürken televizyonda bir programa gözüm takıldı tesadüfen. Belki de doğma-büyüme Silivrili olduğumdam birden bire kulak kesildim programa; araştırmacı Artun Ünsal'ın son kitabı "Silivrim Kaymak" ı anlatıyordu. İyi olacak hastanın doktor ayağına gelirmiş misali bir solukta dinledim Artun Ünsal'ı. Ama tabii püf noktaları kitaptaydı yoğurt yapımının. Buradaki arkadaşlarımdan birine de anlatmıştım bu kitap hakkında bişeyler, saolsun Türkiye'ye tatile gittiğimde aramış bulmuş kitabı ve bana hediye olarak getirmiş:) Eveeeet, kitap da elimde olduğuna göre güç bende artık:)


Hemen başladım okumaya, meğer bilmediğim neler varmış, yoğurt deyip geçmeyin ne teknikler ne teknikler! Biraz da elimin marifetinden olsa gerek çok hızlı kaptım yoğurt yapımını ve inanmayacaksınız ama bu işin ticaretini yapmam için teklif bile aldım!!:) Ama yok, ticarete girmemeye neredeyse yeminliyim, o yüzden ben sadece kendimiz için yapmaya devam edeceğim mis gibi yoğurtlarımı, hele de şöyle üstüne çörekotu serpince yeme de yanında yat evde yapılmış yoğurdu:)

2 yorum:

Asortik Krep dedi ki...

Biz çocukken Silivri'nin yoğurdu ünlüydü tabii şimdi ki çocuklar ne bilsin :)
Seni bulduğuma sevindim :))

yine link verebiliyormuyuz bu arada sorayım dedim ..?

BoriPori dedi ki...

hala ünlüüüüüüü, hatta eşim hep dalga geçer benle, yaw o Silivri'nin değil Silifke'nin yoğurdu diye ama kaç yazar değil mi? Madem Silifke'nin di onlar sahip çıksalardı yoğurtlarına:)))
tabii link verebilirsin, sadece yazılarımı okumasını istemediğim birkaç kişiden kaçmak durumundaydım:(